O jakie rzeczy warto się zapytać przy szukaniu hotelu na szkolenie.

Jedną z chętniej wybieranych metod na wykonanie szkoleń są wyjazdy na kilka dni do któregoś z hoteli. Rozwiązanie tego typu cechuje się kilkoma zaletami, między innymi taką, że jeśli się będzie na miejscu z uczestnikami skupić się można na tym, żeby jak najlepiej ten czas wykorzystać. Rzecz jasna przy założeniu, że nie będzie niespodzianki z hotelem, ponieważ w wielu przypadkach jest z tym różnie.

Sporą ilość hoteli można z miejsca wykluczyć na wybranie miejsca na zorganizowanie szkolenia, przykładowo po wykonaniu rozmowy telefonicznej czy też sprawdzeniu strony internetowej. Jednak podczas szukania należy jeszcze zadać kilka nietypowych pytań, i przy okazji się zorientować o rzeczy, które większość hoteli skrzętnie ukrywa, a z pewnością nie powiedzą o tym pierwsze.

W pierwszej kolejności będzie to dotyczyć remontowych prac, co do jakich przeważnie się nie zdarza, że klienci są odpowiednio wcześnie poinformowani. A przeprowadzanie szkoleń przy akompaniamencie młotów udarowych czy wiertarek na pewno nie jest wygodne, czasami uniemożliwiając wręcz pracę. Z takich też powodów w każdym przypadku należy o takie rzeczy zapytać, wówczas można być pewnym, że odpowiedź jednak zostanie udzielona.

Bardzo problematyczne także są różnego rodzaju imprezy, wesela a nawet inni szkolący się. Efektywne zrealizowanie planowanych zagadnień wymagało będzie odpowiednich warunków – jeśli za drzwiami będzie cały czas grała skoczna muzyka, to na pewno wpłynie to w jakiś sposób na uczestników. O to także powinno się dopytać przy szukaniu hotelu, jeśli imprezy tego typu mają być organizowane w czasie pobytu, to być może lepiej będzie zastanowić się nad innym rozwiązaniem.

Należy także dokładnie zweryfikować informacje na temat wyposażenia i wielkości sal szkoleniowych, znajdujących się na terenie hoteli. Wiele hoteli może lekko naginać rzeczywistość w czasie podawania tych informacji w reklamach czy w serwisie internetowym, dlatego też najlepiej wszystkiego się dowiedzieć na recepcji czy u managera.

W przypadku przybycia liczniejszych grup niezwykle ważna jest również szybkość obsługi, tak żeby uczestnicy nie musieli stać kilkadziesiąt minut w ogonku do meldunku czy posiłku. Te sprawy również należy wyjaśnić odpowiednio wcześnie z pracownikami hotelu, żeby nie było później niepotrzebnego zamieszania i pretensji.